Co nebylo v učebnici – spolupráce knihoven a škol ve vzdělávání žáků 21. století
Název projektu: Co nebylo v učebnici – spolupráce knihoven a škol ve vzdělávání žáků 21. století
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008278
Žadatel: Centrum rozvojových aktivit Unie zaměstnavatelských svazů ČR,z.s.
Partner s finančním plněním: Dětské centrum Jihočeského kraje, o.p.s. Strakonice
Partneři bez finančního plnění: Svaz knihovníků a informačních pracovníků
Gymnázium P. Křížkovského s uměleckou profilací, s.r.o. Brno
Střední škola obchodní a služeb SČMSD Polička, s.r.o.
Realizace projektu: 1. 5. 2018 – 30. 4. 2021
Anotace projektu
Projekt reaguje na aktuální potřebu participace formálních a neformálních vzdělávacích institucí v podpoře kompetenčního vzdělávání a celoživotního učení. Obsahovým rámcem projektu je rozvoj informační gramotnosti žáků ZŠ, středoškoláků a vzdělavatelů, neboť zvládat mnohostrannou interakci s informacemi je nezbytnou podmínkou života každého jedince ve znalostní společnosti. Institucemi participujícími na edukačních programech informačního vzdělávání jsou školy a veřejné knihovny.
Cíl projektu
Projekt v základních intencích grantové výzvy cílí na rozvíjení klíčových kompetencí souvisejících se vzdělávacími potřebami jedince žijícího v informační společnosti. Jsou realizovány aktivity na platformě participace na úrovni lokální či komunitní, konkrétně pedagogů (formální vzdělávání) a učících knihovníků (neformální vzdělávání), pro cílové skupiny žáků základních a středních škol. V první fázi projektu je cílem rozvíjet prostřednictvím programů celoživotního vzdělávání v centrech kolegiální podpory takové kompetence pedagogů a učících knihovníků, aby byli schopni vzájemným propojováním principů formálního a neformálního vzdělávání pracovat s cílovou skupinou žáků základních a středních škol. Na úrovni propojování formálního a neformálního vzdělávání je tedy cílem projektu kvalitativní posun ve spolupráci pedagogů a učících knihovníků směrem k partnerské vzdělávací strategii v místních komunitách. Současně je cílem projektu v tomto kontextu posílení pozice veřejné knihovny jako poskytovatele neformální vzdělávací nabídky. V další fázi předkládaného projektového záměru je jako cíl definována funkční participace pedagogů a učících knihovníků v edukačních jednotkách, skupinách a expertních týmech (spolu se studenty VŠ), které připravují, realizují, ověřují a evaluují vzdělávací programy určené pro žáky základních a středních škol. Ve vzdělávacím obsahu programů mají stěžejní roli tři zastřešující tematické oblasti, které reflektují komplexní rozvíjení informační gramotnosti žáků současně s posilováním jejich kompetencí jak formálních, tak neformálních včetně soft skills. Na úrovni vzdělávacího obsahu aktivit pro vzdělavatele, ale především pro žáky je tedy projekt zacílen na posílení schopnosti žáků interagovat s informacemi v běžných životních situacích a získat dostatečnou informační gramotnost pro uplatnění na trhu práce a pro motivaci k celoživotnímu učení s ohledem na individuální vzdělávací potřeby každého jedince.
Více informací zde
Zobrazení: 3869